Thursday, February 10, 2011
Port Royal 2 Multiplayer
The Committee against the underpass AV Rossi asks Where are the promises of "sites of crystal. A Renzi asked not to sell Florence for a mess of pottage.
A deafening silence imposed on the TAV project in Florence. For years, the Committee against the underpass AV Florence denounces the opacity of which is attributable to this work.
E 'serious the conduct of regional and President Henry Rossi in particular, who have solemnly pledged to do "information in all areas" on the work of TAV.
Nationals always remember the statements on the need for "sites di cristallo”, mentre non si può accedere nemmeno ai dati sui monitoraggi ambientali. In realtà è un silenzio che odora vagamente di omertà quello che domina su questo progetto. I sostenitori dell'opera sanno che si tratta di un progetto dai rischi e dai problemi enormi; la loro linea è di procedere il più possibile nell'avanzamento dei lavori, mettere la cittadinanza davanti al fatto compiuto di cantieri avviati e poi dire che non si può tornare indietro.
Anche le dichiarazioni udite ieri da parte del segretario della Commissione Mobilità e Infrastrutture della Regione Paolo Bambagioni durante “l'approfondimento” su RTV38, lasciano perplessi. L'argomento principale – cioè che in un civilized country can not be re-discuss the works already decided - who turns against him speaks: in a civilized country does not force you in any way to create a work from the minimal benefits, the risks enormous, inflated costs, in a civilized country does not initiates a transaction where the design is so inadequate to give rise to increased costs certainly not controllable. In a time of crisis for the government accounts, while draining resources from public services, while the service of local public transport in conditions of shame, allocate billions of € in such a work is an unspeakable.
Although the council does not give a good account of himself, in the face of perplessità dichiarate, di fronte ai problemi che verranno da quest'opera, l'unico scopo che la giunta pare porsi è quello di alzare il prezzo delle compensazioni da contrattare.
Questa sera (mercoledì 9/2), quando il sindaco Matteo Renzi illustrerà la nuova sistemazione della piazza San Jacopino alla scuola Verdi, il comitato distribuirà una nota in cui si ricorda che a pochi passi da quel luogo (ai Macelli) si sta per compiere un errore tremendo e che si sta per svendere Firenze per un piatto di lenticchie.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment