numero finito di unità che interagiscono tra loro, utilizzato per
effettuare simulazioni di fenomeni naturali. Si immagini di avere un reticolo di punti e di inserirvi delle entità di un certo tipo (chiamate di solito cellule), queste entità potranno assumere un insieme finito di stati (vivo o morto, un colore, una forma ecc.), dopo un tempo prefissato tutte le entità cambieranno stato contemporaneamente in modo dipendente dal proprio stato attuale e dagli stati delle entità poste entro una certa distanza" [Wikipedia]. "Game Of Life" is the most famous and representative example of a cellular automaton, developed by British mathematician John Conway 60s. "The Game of Life is the most famous example of cellular automaton: its purpose is to show how life-like behavior can emerge from simple rules and many-body interactions, a principle that underlies dell'ecobiologia, which also refers to the theory of complexity ". The "game" is played on a two-dimensional grid, consisting of a multitude of "cells" that can be living or dead , on or off , and whose state of on-off changes to Depending on certain rules expressed in relation to a single cell and the adjacent. The game then evolves through "generations" and specific rules that determine the evolution.
celllular the automaton was inspired by the new plugin Audio Damage: Automaton . A cross between Game of Life and the now famous DBlue Glitch. In fact the state of ON or OFF of a single cell corresponds to a specific processor intervention effect among the four available: Stutter, Modulate, and Bitcrush Replicate . E 'in a practical tool glitch / stuttering controlled by cellular automaton. Essential è prendere familiarità con il set di regole ( rules ) impostabili attraverso la funzione Sequencer , in quanto attraverso queste si determina l'anadamento on-off delle cellule. Il plugin di per sè è interessante, sia per lo schema di cellular automaton, sia per la scelta di effetti disponibili, che lo rendono particolarmente adatto per l'IDM e simili. La funzione Stutter in particolare ed il Replicate sono fondamentali per questo genere e rendono l'Automaton un ottimo strumento di manipolazione del buffer. Il Replicate invece deriva da un adattamento del Replicant Audio Damage.
Al Conway's Game of Life si ispira anche il GlitchDS for Nintendo DS , sequencer / glitcher that triggers up to 6 sounds / samples. Some features: Cellular Automaton sequencer, trigger points, ability to upload their own samples (there are several samples pack carried on the NintendoDS), "Save" and "Load", BPM settings and "strum mode" for the time control, 32 step frequency modulation sequencer for each sound, Global Distortion. The GlitchDS is perfect for experimenting with new sounds and distorted glitch.
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